본문바로가기

연구자 DB RESEARCHER DB

연구자 정보

  • 성명황지현
  • 소속수학교육과
  • 세부전공수학교육
  • 연구분야수학교육학
기술 매칭을 원하시는 분은 아래 담당자로 연락주시기 바랍니다.
기술매칭 수요 접수 담당자 : 고경란 Tel : 033-250-6942 | E-mail : ko@kangwon.ac.kr

보유기술 (0건)

보유기술
순번 지재명권 등록년도
데이터가 없습니다.

연구과제 (0건)

  • 데이터가 없습니다.

논문/저서 (17건)

  • 2021년 수학교육학 가람문화사 교사교육밀키트:예비교원의 원격교육 역량 향상 KNU TALK 프로그램
  • 2018년 수학교육학 한국학교수학회논문집 학생들의 태도 특성 분석을 통한 학생 집단 구분에 대한 연구: TIMSS 2015 결과를 중심으로
  • 2019년 수학교육학 SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS How well aligned are common core textbooks to students’ development in area measurement?
  • 2019년 수학교육학 Large-scale Assessments in Education Relationships among locus of control, learned helpless, and mathematical literacy in PISA 2012: focus on Korea and Finland
  • 2018년 수학교육학 EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION “Can I do well in mathematics reasoning?” Comparing US and Finnish students’ attitude and reasoning via TIMSS 2011
  • 2019년 수학교육학 MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL Relationships between self-efficacy and achievement moderated by teacher interaction
  • 2018년 수학교육학 MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL Do textbooks address known learning challenges in area measurement? A comparative analysis
  • 2020년 수학교육학 International Journal of Mathematical Education in Science and Technology Relationships between emotional dispositions and mathematics achievement moderated by instructional practices: analysis of TIMSS 2015
  • 2021년 수학교육학 International Journal of Mathematical Education in Science and Technology Teachers’ use of assessment data for instructional decision making
  • 2020년 수학교육학 CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION Examining Domain-General Use of Reasoning Across Science and Mathematics Through Performance on Standardized Assessments
  • 2021년 수학교육학 Journal on Mathematics Education Relationship between mathematical literacy and opportunity to learn with different types of mathematical tasks
  • 2020년 수학교육학 수학교육연구 Instructional Alignment Observation Protocol (IAOP) for Implemeting the CCSSM: Focus on the Practice Standard, "Model with Mathematics"
  • 2020년 수학교육학 수학교육연구 Teaching the Intermediate Value Theorem with Non-Existing Examples
  • 2020년 수학교육학 한국수학교육학회지 시리즈 A : 수학교육 A theoretical model for the utilization of intellectual resources between science and mathematics: An empirical study
  • 2018년 수학교육학 International journal of science and mathematics education Do Teachers' Instructional Practices Moderate Equity in Mathematical and Scientific Literacy?: an Investigation of the PISA 2012 and 2015
  • 2020년 수학교육학 학교수학 잠재적 수학 학습 포기 학생의 가정 자원 및 학교 배경 분석: TIMSS 2015 결과를 중심으로
  • 2021년 수학교육학 JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING Development of a questionnaire on teachers' knowledge of language as an epistemic tool