연구자 정보
- 성명황지현
- 소속수학교육과
- 세부전공수학교육
- 연구분야수학교육학
기술 매칭을 원하시는 분은 아래 담당자로 연락주시기 바랍니다.
기술매칭 수요 접수 담당자 : 고경란 Tel : 033-250-6942 | E-mail : ko@kangwon.ac.kr
보유기술 (0건)
보유기술
순번 |
지재명권 |
등록년도 |
데이터가 없습니다. |
논문/저서 (17건)
-
2021년
수학교육학
가람문화사
교사교육밀키트:예비교원의 원격교육 역량 향상 KNU TALK 프로그램
-
2018년
수학교육학
한국학교수학회논문집
학생들의 태도 특성 분석을 통한 학생 집단 구분에 대한 연구: TIMSS 2015 결과를 중심으로
-
2019년
수학교육학
SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS
How well aligned are common core textbooks to students’ development in area measurement?
-
2019년
수학교육학
Large-scale Assessments in Education
Relationships among locus of control, learned helpless, and mathematical literacy in PISA 2012: focus on Korea and Finland
-
2018년
수학교육학
EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION
“Can I do well in mathematics reasoning?” Comparing US and Finnish students’ attitude and reasoning via TIMSS 2011
-
2019년
수학교육학
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
Relationships between self-efficacy and achievement moderated by teacher interaction
-
2018년
수학교육학
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
Do textbooks address known learning challenges in area measurement? A comparative analysis
-
2020년
수학교육학
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Relationships between emotional dispositions and mathematics achievement moderated by instructional practices: analysis of TIMSS 2015
-
2021년
수학교육학
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Teachers’ use of assessment data for instructional decision making
-
2020년
수학교육학
CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION
Examining Domain-General Use of Reasoning Across Science and Mathematics Through Performance on Standardized Assessments
-
2021년
수학교육학
Journal on Mathematics Education
Relationship between mathematical literacy and opportunity to learn with different types of mathematical tasks
-
2020년
수학교육학
수학교육연구
Instructional Alignment Observation Protocol (IAOP) for Implemeting the CCSSM: Focus on the Practice Standard, "Model with Mathematics"
-
2020년
수학교육학
수학교육연구
Teaching the Intermediate Value Theorem with Non-Existing Examples
-
2020년
수학교육학
한국수학교육학회지 시리즈 A : 수학교육
A theoretical model for the utilization of intellectual resources between science and mathematics: An empirical study
-
2018년
수학교육학
International journal of science and mathematics education
Do Teachers' Instructional Practices Moderate Equity in Mathematical and Scientific Literacy?: an Investigation of the PISA 2012 and 2015
-
2020년
수학교육학
학교수학
잠재적 수학 학습 포기 학생의 가정 자원 및 학교 배경 분석: TIMSS 2015 결과를 중심으로
-
2021년
수학교육학
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
Development of a questionnaire on teachers' knowledge of language as an epistemic tool